بیانیه نمایندگان استانهای شمالغرب علیه اردوغان
دفاع از تمامیت ارضی ایران وظیفه ما است

دفاع از تمامیت ارضی ایران وظیفه ما است

نمایندگان استان‌های شمالغرب و سایر استان‌های کشور با صدور بیانیه‌ای اظهارات اخیر اردوغان را محکوم کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

ملت عزیز و غیور ایران

بکارگیری ادبیات تفرقه آمیز رئیس جمهور ترکیه آقای رجب طیب اردغان که انتظار حسن هم جواری و تلاش درجهت وحدت جهان اسلام و ایجاد صلح و ثبات در منطقه از ایشان می رود،بسیارتعجب انگیز و غیرپذیرفتنی است و شدیدا آنرا محکوم می‌کنیم. ​​​​​​​ادبیاتی که یادآور تحمیل داغی جان سوز بر پیکر سرزمین بزرگ ایران و جدایی تحمیلی و ناخواسته بخش مهمی از پاره تن ملت ایران بود. اشعاری که هم سراینده آن و هم خواننده آن همانا ایرانیان عزیز و داغدیده از فراق فوق می‌باشند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از استان های شمالغرب کشور و سایر استانها ضمن محکومیت ادبیات تفرقه پراکنانه فوق و تاکید بر تمامیت ارضی،آبی و آسمان پاک کشور بزرگ ایران به آرمانهای انقلاب اسلامی و رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت اله امام خامنه ای و اصول قانون اساسی از جمله اصل یازدهم “بحکم آیه .ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون.همه مسلمانان یک امت اند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را برپایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قراردهد و کوشش پیگیر بعمل آورد تا وحدت سیاسی،اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد” تاکید می‌کنیم.

و همراه با مردم عزیزمان، نمایندگان همه استان های کشور این نوای دلنشین را یادآور می‌شویم:

همه با یک نام و نشان

به تفاوت هر رنگ و زبان

همه شاد و خوش و نغمه زنان

ز صلابت ایران جوان

به صلابت ایران کهن

و بار دیگر ضمن تاکید بر یکپارچگی ملت با فرهنگ و ریشه دار ایران اسلامی و هم نوا با دهها هزار شهید و جانباز مدافع این مرز و بوم از خطه سرسبز و شهید پرور آذربایجان فریاد سر می‌دهیم که

آذربایجان جانباز

خامنه ای دن

انقلاب دان

ایران نان

آیرلیماز

نمایندگان استان های شمالغرب و سائر استان های کشور

۲۲آذرماه ۱۳۹۹