گل بود به سبزه نیز آراسته شد
این بار حمایت از تروریست های الاهوازیه در دستور کار ترکیه

۲۵ آذر, ۱۳۹۹
این بار حمایت از تروریست های الاهوازیه در دستور کار ترکیه

ترکیه دیروز ادعا کرد که تعدادی از افراد مرتبط با ایران را که به دستگیری یکی از عناصر تروریست در ترکیه و انتقال او به ایران دست زده بودند، شناسایی و دستگیر کرده است. این اقدام دو روز پس از اعتراض همگانی مردم ایران به اظهارات سخیف اردوغان علیه کشورمان صورت گرفته بود.

متعاقب آن شبکه دولتی رادیو و تلویزیون ترکیه موسوم به تی.آر.تی با انتشار یک ویدئو در اینستاگرام خود، به تکرار ادعاهای کهنه حزب بعث صدام حسین در خصوص خوزستان و عربستان نامیدن آن پرداخت. در این ویدئو تروریست هایی که بارها در استان خوزستان علیه اهداف نظامی، غیر نظامی یا خطوط انتقال نفت دست به عملیات زده بودند به عنوان افرادی معصوم و فعال مدنی تصویر شدند. از سوی دیگر حبیب اسود که مسئول حمله تروریستی به رژه اهواز بود و اخیرا دستگیر شده است در این فیلم به عنوان فعال و چهره سیاسی معرفی شده است. قابل توجه است که این عملیات تروریستی با کار مشترک »داعش» و گروههای تجزیه طلب موسوم به الاهوازی صورت گرفته بود. ترکیه پیش از این به صورت آشکار و نهان از داعش حمایت و یارگیری می‌کرد که برای همه دنیا روشن است اما حمایت از گروههای تروریستی الاهوازی، ظاهرا گزینه جدید ترکیه برای مقابله با ایران است.

در سابقه این کشور حمایت از جریان های تجزیه طلب آذری، ترکمن، تحریک قشقایی ها و حتی پژاک دیده می شود. اخیرا الاهوزایه نیز به این لیست اضافه شده است. راهی که ترکیه در پیش گرفته است، مسیری مبهم است که آینده روابط با ایران را به طور کلی مخدوش خواهد کرد.

همه این اقدامات نشان میدهد که قائله شعرخوانی اردوغان در باکو تصادفی نبود و طراحی قبلی پشت این پروژه قرار داشت.