«نه» بزرگ تبریز و آذربایجان به نامزدهایی که به تبلیغات قومی دست زدند / انتخابات مجلس دهم 1394

۸ اسفند, ۱۳۹۴
«نه» بزرگ تبریز و آذربایجان به نامزدهایی که به تبلیغات قومی دست زدند / انتخابات مجلس دهم 1394

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که ستادهای اخذ رای شاهد مشارکت بالای مردم استان های کشور به ویژه در شمالغرب بودند. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی «آذریها» در این دوره از رقابت های انتخاباتی بر خلاف دوره های قبل جریان ارتجاع قومی فعالیت های گسترده ای برای مشارکت و ورود به مجلس را آغاز کرده بود. واکنش دولت و استانداری به این رویه، نه مخالفت و رد صلاحیت و یا ممانعت از برگزاری مراسم ها و جلسات، بلکه برعکس اجازه و آزادی تمام و کمال جهت برگزاری سخنرانی، نشست، همایش و میتینگ های قوم گرایانه بود تا این جریان هر چه در چنته دارد بر دایره انتخابات ریخته و به این ترتیب وزن و اعتبارش مشخص شود.

از نتایج اولیه شمارش آراء در استان آذربایجان شرقی چنین بر می آید که هیچ یک از نامزدهایی که از تبلیغات قومی در بنرها، پوسترها، وعده ها و سخنرانی ها استفاده کرده بودند نتوانستند توجه مردم تبریز و به طور کلی شهرهای آذری نشین را جلب کنند و در لیست شش و حتی هشت نفر نخست قرار گیرند.

به این ترتیب نامزدهایی که بیشترین و پر رنگ ترین تبلیغات یا وعده های واگرایانه را مطرح کرده بودند، کم ترین رای را از مردم آذری دریافت کردند. به نظر می رسد بی اعتباری شعارهای قومی در نزد مردم آن هم در دورانی که فعالان قومی بیشترین آزادی عمل را در طول تاریخ جمهوری اسلامی در اختیار داشتند نشان از بی اعتباری آن ها و شعاریشان نزد مردم استان است.

در زیر به تبلیغات و فعالیت های نامزدهایی که از عناصر قومی در تبلیغات خود استفاده کردند، اشاره می شود. از آنجایی که تا این لحظه آمار رسمی منتشر نشده است، تعداد رای هر یک نامزدهای شکست خورده را در روزهای آتی اعلام خواهیم کرد.

1- دو نامزد مورد حمایت از سوی مرتجعین قومی که با بی اعتنایی  مردم

تبریز روبرو شدند

3-  رحیم مجیدی نامزد مجلس نهم و همکاری با مجرمین امنیتی و تجزیه طلب

و بی اعتنایی از سوی مردم: رتبه 52

3- کاپیتان،  رتبه هشتم در شهرستان میانه


4- به اصطلاح لیست ارائه شده از سوی قوم گرایان با نه بزرگ مردم روبرو شد
اعضای این لیست رتبه های 25، 35، 41 و 52 را کسب کردند

5- علی آذری: با شعار هارای هارای آمد، عناصری را در ستاد خود جمع کرد،نفر بیست و سوم شد.  ستاد انتخاباتی وی تبدیل به ستاد خرابکاران و تجزیه طلبانی بود که بارها به زندان رفته بودند