افزایش پروازهای هوایی بین اسرائیل و باکو

۲۱ بهمن, ۱۳۹۴

سازمان هواپیمایی باکو و اداره امنیت پروازی این کشور با  مسئولان سازمان های هواپیمایی ترکیه، امارات متحده عربی و اسراییل  برای افزایش تعداد پروازهای این کشورها به  باکو و سایر شهرهای این کشور انجام شد.

سازمان هواپیمایی جمهوری باکو اعلام کرد:

« تقویت همکاری‌های هوایی و برقراری پرواز از مناطق مختلف جمهوری آذربایجان به این کشورها و بالعکس در دستور کار مذاکرات با این کشورها قرار دارد و بویژه ، دایر شدن پروازهای شرکت های «پگاسوس» و «اطلس جت» ترکیه از استانبول به شهرهای قبله و لنکران در حال مذاکره است. همچنین شرکت هواپیمایی «ایرعربیا» می تواند از شهر شارجه که سومین شهر بزرگ امارات متحده عربی است، به باکو و قبله پرواز دایر کند.

 اخیرا یک هیات از شرکت هواپیمایی ال عال اسراییل که شرکت هواپیمایی ملی این کشور می باشد با سفر به باکو، شرایط امنیتی فرودگاه بین المللی حیدرعلی اف باکو را  مورد بازرسی قرار داد. نمایندگان ال عال اعلام کردند که در سال 2016 ، این شرکت و نیز شرکت هواپیمایی «آرکیا» اسراییل  از تل آویو  به باکو پروازهای جدید دایر خواهند کرد

آذرتاج به نقل از عارف محمدوف ، معاون شرکت هواپیمایی جمهوری آذربایجان افزوده است :

 « همچنین اخیرا  نمایندگان شرکت های «یو. تی. ایر» و هواپیمایی اورال روسیه نیز فرودگاه های باکو، لنکران و گنجه را  بازرسی و شرایط امنیتی و خدمات پروازی را خوب ارزیابی کردند. جمهوری آذربایجان قصد دارد با افزایش حیطه جغرافیایی پروازها ، توریست های خارجی را به کشور جذب کند. هم اکنون شش فرودگاه دارای استانداردهای بین المللی در شهرهای باکو، نخجوان، گنجه، قبله، لنکران و زاگاتالا فعالیت می کنند».