انفجار در قلب استانبول، ده کشته و چندین زخمی

۲۲ دی, ۱۳۹۴

 و خارجی کشته و زخمی شدند. هنوز مسئول این انفجار مشخص نیست.
 
به گزارش «تابناک»، در پی وقوع یک انفجار شدید، پلیس ترکیه میدان سلطان احمد در منطقه تاریخی شهر استانبول را بسته است. رسانه های ترکیه می گویند که چندین نفر در اثر این انفجار کشته و تعدادی مجروح شده اند. هنوز عامل این انفجار روشن نیست، اما تعداد کشته ها دستکم 10 نفر ذکر شده است.
 
بعضی رسانه های محلی گزارش داده اند که یک مهاجم انتحاری عامل این انفجار بوده است. آمبولانس ها در سوی میدان سلطان احمد که در نزدیکی مسجد کبود و ایاصوفیه قرار دارد در رفت و آمد هستند. این منطقه بین جهانگردان محبوبیت زیادی دارد.
 
بی بی سی در گزارش خود از این انفجار اشاره می کند که در ماه های اخیر حملاتی توسط دست کم سه گروه مختلف در ترکیه انجام شده است: جبهه انقلابی آزادی خلق (یک گروه تندروی مارکسیست-لنینیست)، گروه کرد «پ ک ک» و گروه تروریستی داعش. بنابراین به راحتی نمی توان حدس زد که انفجار امروز احتمالا کار چه گروهی بوده است.
 
 
تکمیلی:
 

در پی انتشار اخبار متعدد از این انفجار، خبرنگار «یورو نیوز» اعلام کرد که به رسانه ها اعلام شده که دیگر اخبار مربوط به این انفجار را پوشش ندهند و مقامات ترکیه ممنوعیت رسانه ای برای پوشش اخبار انفجار سلطان احمد در استانبول وضع کردند.