ولادیمیر روژانسکی:
باکو اسرائیل را درگیر بازی ضدایرانی در قراباغ خواهد کرد

۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
باکو اسرائیل را درگیر بازی ضدایرانی در قراباغ خواهد کرد

ولادیمیر روژانسکی، مورخ و نویسنده روس در مقاله ای برای وب سایت تحلیلی «رئال تریبون» پیرامون بازگشایی دفتر بازرگانی جمهوریآذربایجان در اسراییل نوشت:

تاکنون، جمهوری آذربایجان تمام منافع خود را در اسرائیل توسط لابی ها و در درجه اول از طریق انجمن بین المللی اسرائیلآذربایجانتأمین کرده بود.

در این میان اتاق بازرگانی اسرائیلجمهوری آذربایجان نقش یک واسطه‌ را در مشارکت اقتصادی بین دو کشور با موفقیت انجام می‌داد. همچنین رئیس جمهور اسرائیل، نخست وزیر و وزیرانش برای انعقاد قراردادهای عظیم برای تأمین تسلیحات اسرائیلی به جمهوریآذربایجان چندین بار به باکو سفر کرده اند.

اما چرا دفتر تجاری و گردشگری جمهوری آذربایجان در اسرائیل در این مقطع تاسیس شد؟

واقعیت این است که الهام علی‌اف، برنامه‌های بلند‌پروازانه ای برای توسعه سرزمین‌های قره باغ کوهستانی دارد و باکو برای بهره‌برداریاز این مناطق اسرائیل را انتخاب کرده است.

مبلغ قرارداد آینده برابر با حدود 1.4 میلیارد دلار است که هیچ اتاق بازرگانی نمی‌تواند از عهده تامین چنین حجم همکاری برآید. لذا دراینجا یک ساختار خاصی لازم است تا پروژه را کنترل و در عین حال توجه زیادی را نیز به خود جلب نکند.

بنابراین دفتر بازرگانی و گردشگری به نام جمهوری آذربایجان در اسرائیل تاسیس شد.

اسرائیل کشوری با فناوری‌های بالا و دارای تجربه هاس عمیق و غنی در توسعه سرزمین‌های کرانه غربی رود اردن و سرزمین اشغالیفلسطین از سال 1967 است.

اما این تمام ماجرا نیست. ظهور اسرائیلی‌ها در قره باغ نه فقط به معنای راه ورود اسرائیل به مرز‌های ایران، بلکه در واقع پیوستناسرائیل به ائتلافی ضد ایرانی می‌باشد.

https://realtribune.ru/baku-vovlekaet-izrail-v-antiiranskuju-igru-na-zemlyah-arcaha