ایران را به آتش خواهیم کشید+ویدئو

۶ خرداد, ۱۳۹۴

آذریها در سال 1383 تعدادی از نفرت پراکنان قومی با تجمع در مزار ستارخان، و به بهانه سالگرد درگذشت وی در حالی که شعارهایی در ارتباط با اصل پانزده و زبان مادری (!) در دست داشتند، به خواندن شعری نامتعارف و به زبان ترکی قفقازی مشغول شدند.

این شعر توسط عوامل ضد ایرانی در باکو نوشته و تنظیم شده بود و برای استفاده در آذربایجان به ایران فرستاده شده بود. یکی از عوامل قوم گرا در مزار ستارخان ، این شعر را تکلمه کرد.

شاه بیت این شعر به “آتش زدن ایران” اشاره داشت. گویی لشکر مغول زنده شده است و به دنبال بهانه ای برای ویرانی کل ایران می گردد:

” یا تبریز سنی باغرینا باساجاق، بالام! یا ارک قالاسین تهران! / یا تبریز تو را به سینه خواهد کشید یا ارک تبریز را به تهران می آوریم
دورماسان ستارخان!        / ای ستارخان، اگر از قبر بلند نشوی
تبریزی تهرانا گتیره جه ییک!  / تبریز را به تهران خواهیم آورد
سنگرلریمیزی باشکتده قوراجاییق! / سنگرهایمان را در پایتخت خواهیم کاشت
شوْوونیزمیله ائله بوردا ووروشاجاییق!  / با شونیسم در همین جا خواهیم جنگید
یانی؛  / یعنی
بو بسله دیگیمیز شئیطان پیشیگی ـ قولاغدان قویروغا ـ اوْدلایاجاییق  / یعنی این گربه شیطانی(کنایه از ایران) را که تا امروز پرورش اش دادیم از دم تا گوش به آتش خواهیم کشید

 

                                                                                          ***

 

پان ترکیست ها به بهانه های مختلف از جمله اصل پانزده و زبان مادری و… تجمع می کنند اما نفرت از کشور را تبلیغ می کنند و دشمنی با ایران را ترویج می دهد و در عین حال انتظار آزادی عمل نیز دارند. به جرات می توان گفت تا کنون هیچ تجمع پان ترکی صورت نگرفته است که در آن پان ترکیست به نام زبان ترکی ولی در اصل در راستای تجزیه طلبی و دشمنی با ایران فعالیت نکنند.

به همین دلیل است که باید از هر گونه فعالیت قومی در کشور جلوگیری. مفاهیمی مانند زبان مادری، زبان و ادبیات محلی و… به منزله اسب تروای تجزیه طلبی تلقی می شوند.

 

برای مشاهده فیلم کلیک کنید