باکو بشار اسد را به عنوان ضامن امنیت و تمامیت ارضی سوریه می داند

۲۸ بهمن, ۱۳۹۴
باکو بشار اسد را به عنوان ضامن امنیت و تمامیت ارضی سوریه می داند

حمایت می کند.
به گزارش آذریها به نقل از پایگاه اینترنتی ویرتوالاز، آراز عظیم اف در گفتگو با روزنامه «دی پرسه» اطریش، در پاسخ به این سوال که جمهوری باکو در جنگ سوریه، در کدام طرف قرار دارد؟، گفت :
« ما شاهد رویارویی ائتلاف ها هستیم. به عنوان بخشی از جهان اسلام و به عنوان یک کشور منطقه از این تحولات ناراحتیم. ما از عمیق تر شدن شکاف میان شیعیان و سنی ها در جهان اسلام نیز ناراحتیم. جمهوری آذربایجان یک کشور متساهل است و در این کشور، تمامی ادیان به همراه یکدیگر بدون مشکل زندگی می کنند. اکنون در سوریه، 200 تا 300 نفر آذربایجانی در حال جنگ هستند. به نظر من ، حملات هوایی روسیه و سایرین نیز آنقدرها هم موثر نیست و همچنین هزینه آن گران است.  اعزام نیروی زمینی هم مخاطره آمیز می تواند باشد و می تواند تلفات زیادی داشته باشد. نمی توان گاری را جلوی اسب بست. باید گام به گام پیش رفت. بشار اسد، به عنوان رییس جمهوری، هم اکنون ضامن تمامیت ارضی و امنیت سوریه است. ارتش وی نیز یک نهاد قانونی است. ما از روند سیاسی حمایت می کنیم که شامل باقی ماندن بشار اسد در ریاست جمهوری تا زمان جایگزین شدن وارث وی باشد. »

معاون وزیر خارجه این جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا  موافق سیاست ترکیه نیستید؟، گفت:

« ما ناراحتی ترکیه را درک می کنیم. نیروهای پ.ک.ک. در کردستان عراق، مشکل امنیتی برای ترکیه می باشند. در منطقه شمالی سوریه در مزر ترکیه نیز کردها در حال پیشروی هستند. اگر فردا بشار اسد کنار برود، ما با آن مخالفت نخواهیم کرد. ما طرفدار روند تثبیت همه جانبه هستیم، نه عملیات حمله زمینی. زیرا، هر ائتلافی نیروهای زمینی خود را به سوریه اعزام کند، هرج و مرج گسترده تر خواهد شد».