تحقیقات FBI فاش کرد
رابطه نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و گروهی تجار آمریکایی با جمهوری آذربایجان

رابطه نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و گروهی تجار آمریکایی با جمهوری آذربایجان

یکی از مقامات ارشد FBI روز سه‌شنبه اعلام کرد که تحقیقات از منزل شخصی هنری کوئلار نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در تگزاس و کارزار انتخاباتی او، پلیس را به مدارکی دال بر پیوند کوئلار و گروهی از بازرگانان آمریکایی با جمهوری آذربایجان رسانده است.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به FBI مدتی است به حکم دادگاه فدرال آمریکا مشغول تحقیق درباره کارزار انتخاباتی و منابع مالی و حامیان نماینده عضو حزب دموکرات هنری کروئلا است و بدین منظور دفتر کار وی و املاک او را مورد بازرسی قرار داده است.

کوئلار ۶۶ ساله پیشتر وزیر داخله ایالات تگزاس بوده و نخستین بار در سال ۲۰۰۴ به مجلس نمایندگان راه یافت، عضو در کمیته تخصیص مجلس گردید و اخیرا نایب رییس کمیته کنگره‌ای آذربایجان (در کنگره آمریکا) شده است. وی در سال‌های اخیر دیدارهای متعددی با مقامات باکو از جمله سفیر آن، الین سلیمانف، داشته است.

دریافت حمایت مالی از دولت‌های خارجی برای مقامات منتخب و منتصب در حکومت آمریکا ممنوع است و در صورت یافتن شواهد جدی از وجود چنین روابطی، با حکم قضایی اقدام به تحقیق در این موارد می‌کند. FBI فعلا به ذکر اینکه نشانه‌های گسترده و شواهد حاصل از تحقیقات این سازمان نشان‌دهنده پیوند نزدیک میان کوئرلا و گروهی از بازرگانان آمریکایی با باکو است اکتفا کرده و از انتشار جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

منابع: abc NEWS و NBC