رای بی معنای کمیته انضباطی در خصوص رسوایی ورزشگاه الغدیر ارومیه؛ بی تناسبی جزم و مجازات

۷ آبان, ۱۳۹۴
رای بی معنای کمیته انضباطی در خصوص رسوایی ورزشگاه الغدیر ارومیه؛ بی تناسبی جزم و مجازات

کتبی داد!

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی «آذریها» بسیاری از کارشناسان مسائل قومی و امنیتی معتقدند که هیچ گونه مناسبتی بین این جریمه و نقض مقررات صورت گرفته وجود ندارد.در حالیکه اصولا باید در چنین مواردی اصل تناسب بزه و کیفر بیش از سایر موارد مورد توجه قرار گیرد.

متاسفانه مسائل مربوط به وحدت ملی در کشور به اندازه ای سهل گرفته می شود که تصور می رود با جریمه نقدی مختصر و بیرون کردن عده ای از اراذل و اوباش شهر که به نام لیدر و تماشاگر وارد ورزشگاه می شوند این جراحات قابل ترمیم است.

صد البته بخش عمده ای از موضوع فعلی خارج از صلاحیت فدراسیون والیبال بوده و به گرایش های خطرناک ضد ایرانی و ضد کردی در داخل استانداری آذربایجان غربی باز می گردد.

با وجود اینکه غلامعلی سعادت بارها از سوی مسئولین وزارت کشور در خصوص نحوه انتخاب مدیران و معاونین خود تذکر گرفته است،اما هنوز از جریانهای پان ترکیستی در ساختار مدیریتی حمایت می کند. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز چنین رویکردی دارد و در نتیجه اعمال این دو اداره است که استان آ.غ تبدیل به انبار باروت شده است. این استان در سایه بی تدبیری ها مسولان محلی در یک سال گذشته چندین و چند چالش قومی را شاهد بوده است و با ادامه این روند آینده ای نا امن، نا معلوم دارد که در اقتصاد و رفاه منطقه هم تاثیرخواهد داشت.

 

رای کمیته انضباطی:

نظر به اینکه برخی تماشاگران منتسب به تیم شهرداری ارومیه در بازی مورخ 29/7/94 بین تیمهای شهرداری ارومیه و بانک سرمایه بارفتار نامناسب جو ورزشگاه را مورد تاثیر قرار داده اند و برخورد ایشان مغایر با اصول جوانمردی و روحیه ورزشکاری بوده است . بنابراین با اختیارات حاصله از ماده ده آئین نامه انضباطی به ویژه بند 39 آن به تیم شهرداری ارومیه در این خصوص تذکرکتبی داده شد . چنانچه این گونه رفتار ناشایست تکرار گردد تدابیر شدیدتر از جمله محرومیت از حضور تماشاگر در زمین مسابقه اتخاذ خواهد گردید . همچنین باشگاه شهرداری ارومیه مبلغ یک صد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید . لیدرهای این تیم نیز دو جلسه از حضور در سالن مسابقه محروم گردیدند.