تداوم فعالیت یک سایت ضدامنیتی در آذربایجان غربی علیرغم هشدار مسئولان

۲۱ خرداد, ۱۳۹۶
تداوم فعالیت یک سایت ضدامنیتی در آذربایجان غربی علیرغم هشدار مسئولان

همزمان با جعل و انتشار مقالات غیرعلمی در باکو در راستای جعل تاریخ و هویت‌تراشی، برای کشور تازه استقلال یافته جمهوری آذربایجان شوروی سابق، نماینده ها و کارگزاران «داخلی» این دستگاه در راستای جنگ روانی علیه ملت ایران به ترویج و نشر این مقالات می پردازند.

به گزارش آذریها یک پایگاه اینترنتی پان‌ترکیستی در ارومیه ضمن ترجمه مقاله «حکمت بابااغلو» سردبیر حزب پان ترکیستی مساوات به نام «سیمرغ اسطوره آذربایجان یا ایران» مدعی شد که «عطار نیشابوری» به جعل و دزدی اسطوره سیمرغ از ترکها پرداخته است.

این مقاله که به قلم یکی از دولتمردان پان ترکیست در باکو نوشته شده است آمده:

« این داستان جعلی (منطق الطیر عطار) باید طوری به پایان می رسید که سیمرغ که در فارسی به معنای سی پرنده است، به اثبات برسد و فارسی بودن این نام نیز ثابت شودعطار نیشابوری این روایت از سیمرغ را در کتاب «منطق الطیر» ( زبان پرندگان) خود بیان کرده است. اما، اگر با دقت توجه کنیم، می بینم که این حکایت صرفا از طرف عطار جعل شده است تا اسطوره سیمرغ را فارسی کند.»

این سایت نفرت‌پراکن بدون هیچ «نقد» یا تبصره ای و با رویکرد «تجویزی و تبلیغی» به انتشار مقاله جاعلانه منتشر شده در سایت ترکستان پرداخته است و به نظر می رسد باید این سکوت را علامتی مبنی بر رضاء نسبت به ادعاهای شرم آور مطرح شده در این مقاله دانست.

لازم به یادآوری است که در سال 1146 میلادی ( زمانی که عطار چشم به جهان گشود) اقوام بیابانگرد هنوز در صحرای گبی به صورت کوچ نشینی و ایلی زندگی می کردند. در سال 1221 میلادی عطار نیشابوری در یورش مغول کشته شد. گفته شده است که وی در نزدیکی دروازه شهر به تیغ سربازان مغول کشته شد. علاوه بر این تمام آثار وی سوزانده شد و آثاری که از وی در دست است تنها آثاری است که قبل از حمله مغول، به سایر شهرها برده شده بودند.

گفتنی است وزارت کشور در ماههای گذشته طی نامه‌ای به استانداری آذربایجان غربی خواستار توضیح مقامات امنیتی- سیاسی استانداری در خصوص فعالیت‌های مخرب این وب سایت شده بودند که علنا به نفرت پراکنی و تخریب رئیس جمهور می پردازد.

به نظر می رسد یک هماهنگی جدی بین دشمنان و تهدیدات خارجی و تهدیدات داخلی به وجود آمده و در حال ایجاد زمینه ها و بسترهای فکری اقدامات مخرب فرهنگی علیه ملت ایران می باشند.

 

 

 

برای مطالعه بیانات رهبری در خصوص داستان های منطق الطیر عطار (داستان سیمرغ)، شاهنامه فردوسی (داستان رستم و اسفندیار)، هزار و یک شب و داستان های نظامی گنجوی کلیک کنید.