کاریکاتور سوسک روزنامه ایران پروژه چه کسانی بود؟

۱۰ تیر, ۱۳۹۶
کاریکاتور سوسک روزنامه ایران پروژه چه کسانی بود؟

حتما بسیاری از شما بارها این سوال را از خود پرسیده اید که “حقیقت و پشت پرده” ماجرای کاریکاتور روزنامه ایران و آن سوسک معروف چه بود؟ و از کجا ناشی میشد.

چه کسی یا چه کسانی در اسراییل مسئول مدیریت چالش سازی برای ایران از طریق اقوام هستند؟ تنشهای قومی از کجا ناشی میشود و ارتباط آن با اسراییلچیست؟ به پرسشها در روزهای آتی پاسخ خواهیم داد. با کانال ما همراه باشید.

ولی اگر فعلا به دنبال پاسخ هستید باید متن زیر را به نقل از یکی از نشریات باکو به دقت بخوانید و برای دوستان خود بفرستید تا گامی در راستای آگاهی بخشی برداشته و در راستای مبارزه با تهدیدات امنیت ملی سهمی داشته باشید

دیپلمات سابق اسرائیل در ایران، مسئول میز تجزیه طلبی آمان

ینی مساوات افزود : « در آن جنجال مطبوعاتی، نام «اوری لوبرانی» ، مامور امنیتی و دیپلمات پیشین اسراییلی نیز مطرح بود که پیشینه ای درخشان در امور ایران دارد.

اوری لوبرانی، عضو قدیمی سازمان مخفی «هاگانا» ، در سال ١٩٧٣  از طرف «گولدا مایر»، نخست وزیر وقت اسراییل ، به مقام سفیر اسراییل در ایران تعیین شد.

اوری لوبرانی در دوره سفارتش در ایران تا سال ١٩٧٨ ، به زبان های “فارسی و آذری” مسلط شد و به دقیق بودن پیشی بینی هایش مشهور بود تا اینکه در سال ٢۰١۵ ، بازنشسته شد.

 اوری لوبرانی در امور شیعیان لبنان، ایران و “آذری های ایران و آذربایجان” کارشناسی خبره است.

در اواخر دوره نظام شاهنشاهی ایران نیز لوبرانی اتمام عمر این نظام را پیش بینی کرده بود که مورد توجه اسراییل و آمریکا واقع نشد و بعدها معلوم شد که با نادیده گرفته شدن پیش بینی لوبرانی، اسراییل و آمریکا چه اشتباهی را مرتکب شده اند.

به همین علت، بعدها لوبرانی در ساختارهای نظامی اسراییل  در راس پرونده های کاملا محرمانه ایران جای گرفت.»

دسیسه کاریکاتور در تبریز با مدیریت اطلاعات ارتش اسرائیل

ینی مساوات نوشته است : « سازمان های امنیتی اسراییل در ٢۰۰۵ با انتشار کاریکاتور اهانت آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) و بروز واکنش های مسلمانان به آن، فعالان اسلامی را تحت کنترل گرفتند.

معلوم شد که می توان در هر موضوعی با انتشار کاریکاتور، مسلمانان را به واکنش سوق داد و از آن بهره برداری کرد.  در موضوع کاریکاتور در آذربایجان جنوبی در سال ٢۰۰۶ نیز اتهامات جدی علیه اسراییل مطرح است. »

اطلاعات ارتش اسرائیل (آمان) پشت پرده کاریکاتور سوسک

ینی مساوات  در گزارش خود آورده است :

 « اوری لوبرانی همواره با اقدام نظامی در ایران مخالف و مدعی بوده است که اقدامات نظامی، رژیم ایران را تقویت و مردم را متحد می کند. اما، لوبرانی بارها گفته است که بجای اقدام نظامی، باید برای عملیات روانی علیه ایران ، به آذریها متکی بود:

گویی در ١٢ مه ٢۰۰۶ نیز اوری لوبرانی همان شیوه کاریکاتور را به ایران صادر کرد. در آن روز،  کاریکاتوری علیه آذربایجانی ها در روزنامه دولتی «ایران» منتشر شد.

 در این کاریکاتور، به شکلی طنزآمیز، یک کودک به زبان فارسی با حشرات حرف می زند و حشرات به زبان آذری پاسخ می دهند. در نتیجه انتشار این کاریکاتور، موج اعتراضات تمام مناطق آذری نشین ایران را فراگرفت که منجر به کشته شدن چهار نفر شد.

طراح این واقعه ، سازمان اطلاعات نظامی اسراییل ، «آمان»  و کهنه سرباز این سازمان ، اوری لوبرانی بود.  اوری لوبرانی در نتیجه موفقیت آمیز بودن این عملیات، با فعالان قومگرا تماس گرفت.  تا آن زمان، سازمان جاسوسی اسراییل ( موساد) بجای فعالان تجزیه طلب با نیروهای حاشیه ای نظیر «مجاهدین خلق ایران» در ارتباط بود.

 در نهایت احتیاج به فعالان قومی(همان هایی خود را هویت طلب می نامند،) لوبرانی را به تماس گرفتن با سازمان های دیاسپورا (جمهوری) باکو سوق داد.