اقدام غیرقانونی شهرداری تبریز در ساخت یک دریاچه مصنوعی در حوزه دریاچه ارومیه

۲۲ مرداد, ۱۳۹۷
اقدام غیرقانونی شهرداری تبریز در ساخت یک دریاچه مصنوعی در حوزه دریاچه ارومیه

فرهاد سرخوش رئیس سیتاد حیاء دریاچه ارومیه با اشاره به موضوع بسته شدن آب رودخانه «تلخه رود» بر روی دریاچه ارومیه اظهار کرد: شهردار تبریز در یک اقدام ناشایست در روبروی فرودگاه تبریز، شروع به راه‌اندازی یک آب‌بند با عنوان دریاچه مصنوعی کرده است.

همکاران ستاد احیای دریاچه‌ی ارومیه در دفتر مرکزی تهران متوجه بسته شدن دریچه آب‌بند شهید کسایی بر روی دریاچه ارومیه شده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: طی نامه‌ی مکتوبی که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به وزیر کشور ارائه داده، جلوگیری فوری از ایجاد این طرح درخواست شده است. هم‌چنین ستاد احیای دریاچه ارومیه با جدیت تمام پیگیر این موضوع بوده و اجازه واگذاری حقابه برای ساخت دریاچه مصنوعی در حوزه دریاچه ارومیه را هرگز نخواهد داد.

 مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه‌ی ارومیه با بیان اینکه راه‌اندازی این دریاچه مصنوعی از سال گذشته آغاز شده، افزود: در وضعیت وخیم حال حاضر دریاچه ارومیه و با توجه به اینکه 80 درصد ریزگردهای حاصل از خشکی دریاچه به سمت آذربایجان غربی حرکت می‌کند، هیچ‌گونه استدلال منطقی برای انجام این اقدام از سوی شهرداری تبریز وجود ندارد.

فرهاد سرخوش در پایان تاکید کرد: اقدام غیرقانوی از سوی شهرداری تبریز برای ساخت دریاچه‌ی مصنوعی در حوزه دریاچه ارومیه، اقدامی کاملاً خودسرانه و بدون صدور مجوز لازم از سوی وزارت نیرو بوده است.

منبع: باریش نیوز