استقبال تحلیلگر اسرائیلی از حبس و سرکوب فعالان اسلامگرا در باکو

۱۵ فروردین, ۱۳۹۵
استقبال تحلیلگر اسرائیلی از حبس و سرکوب فعالان اسلامگرا در باکو

کرد.
به گزارش «آذریها» به نقل از پایگاه اینترنتی «اسلام-آذری» ، آریه گوت در گفتگو با روزنامه اسراییلی یدیعوت آهارانوت گفت: «  جمهوری آذربایجان از نظر دینی برای یهودیان شرایط بی نظیری فراهم کرده است. برخلاف دیگر کشورها، در جمهوری آذربایجان ،یهودی ها شهروند بیگانه  تلقی نمی شوند. برغم اینکه مردم این کشور آیین های مذهبی خود را  با شکوه برگزار می کنند، یهودی ها نیز در این کشور آیین های خود را به راحتی اجرا می کنند. آنها از حمایت مادی و معنوی دولت جمهوری آذربایجان برخوردارند. »
آریه گوت در  مقاله ای در روزنامه «جروزالم پست » اسراییل نیز در مورد عدم گشایش سفارت باکو در اسراییل ابراز ناراحتی کرد و نوشت :
« با آنکه جمهوری آذربایجان تاکنون در اسراییل سفارتخانه دایر نکرده است، اما دولت جمهوری آذربایجان شمار زیادی هیات های نمایندگی به اسراییل اعزام می کند و  از آن هم بیشتر، هیات های اسراییلی به باکو سفر می کنند. »
آریه گوت افزود : « دو کنیسه بزرگ در جمهوری آذربایجان و بزرگترین مرکز آموزشی یهودی درقفقاز جنوبی در این کشور تاسیس شده است.  نخستین موزه یهودی آذربایجان نیز در روزهای آتی می تواند افتتاح شود. این موزه به عنوان نخستین موزه یهودی قفقاز در تاریخ ثبت خواهد شد. »
آریه گوت افزوده است : « در نتیجه سیاست تجاوزکارانه و  تصفیه قومی ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان، 20 درصد از خاک این کشور اشغال شده است و بیش از یک میلیون نفر آواره شده اند. آذربایجان الگوی واقعی گفتگوی تمدن ها و ادیان بوده است و خواهد بود.»