رهبر شیعیان ترکیه خواستار اعلام برائت ترکیه از تکفیریها شد

۲۰ اسفند, ۱۳۹۹
رهبر شیعیان ترکیه خواستار اعلام برائت ترکیه از تکفیریها شد

چرا سازمان دیانت ترکیه در اعلام برائت از تکفیری هایی که انسانها را قتل عام کرده و آثار تاریخی را نابود می کنند، سکوت کرده است؟
به گزارش رسانه جمعیت زینبیه ترکیه، صلاح الدین اوزگوندوز رهبر شیعیان ترکیه طی سخنانی خواستار اعلام برائت سازمان دیانت ترکیه از تکفیر شد. وی گفت؛ در جغرافیای اسلام فرقه ای به ظاهر مسلمان، تمام اموال تاریخی انسانیت را سوزانده و ویران می کند. زن و مرد و کودک را به قتل می رسانند. اگر بگویم اینان شیعه هستند شما آنان را به عنوان هم مذهب قبول می کنید؟ آنان شیعه نیستند، ما چنین هم مذهب و هم دینی نداریم، حتی هم نوع ما هم نیستند، و از تنفس هوای مشترک با این جنایتکاران احساس شرمساری می کنیم.

اوزگوندوز افزود؛ آیا می توانم اینان را سنّی بنامم؟ امام ابوحنیفه، امام شافعی، امام حنبل، امام مالک، یا عبدالله بن عمر، ابوبکر و عمر این جنایات را قبول می کند؟

این آثار تاریخی در زمان خلفاء هم بوده اند، این جغرافیا در آن دوران فتح شده است. اگر این آثار تاریخی مشکلی داشتند چرا در زمان آنان نابود نشدند؟

با این حساب که اینان را شیعه، سنّی حتی انسان نمی توان نامید، رئیس محترم سازمان امور دیانت کشورمان ترکیه منتظر چه هستند که اعلان کنند اینان از ما نبوده و ما نیز از اینان نیستیم. چرا به هزاران امام جماعت منصوب از سوی سازمان دیانت درمساجد کشور، این اعلان برائت بخشنامه نمی شود؟

ما مطلبی کاملا آشکار می گوییم، ما نه تنها کشتن پیر و جوان و زن و کودک سنّی را حرام می دانیم بلکه از طرف رهبر و همه مجتهدینمان از کسانی که به مقدسات برادران سنّی ما اهانت کنند تبرّی جسته، آنان را از خود نمی دانیم؛این را علنا اعلان می کنیم. پس شما برای اعلان برائت از تکفیری ها منتظر چه هستید؟

پیامبرمان (صلی الله علیه و آله و سلم) از فرمانده لشکری که خود منصوب فرموده بود؛ خالد بن ولید و عبدالرحمن بن عوف که یکی به خاطر انتقام پدرش و دیگری به خاطر انتقام عمویش مردان قبیله ای که برای تبلیغ فرستاده شده بودند را جلو چشمان زنان آن قبیله کشتند. وقتی این خبر به پیامبر اکرم (ص) رسید با ابراز انزجار دستان مبارکشان را به آسمان بلند کردند و فرمودند : خداوندا من از رفتار خالد بن ولید با مشرکین به تو پناه می برم. سپس به لشکر خطاب کردند آیا در بین شما فرد با وجدانی وجود نداشت که دست به چنین جنایتی زدید؟ مردان را مقابل چشمان زنانشان به قتل رساندید؟

پیامبر این امت اینچنین رفتار می کند، حال رئیس سازمان دیانت(ترکیه) چرا لزوم اعلان انزجار و برائت از این جانیان را در خود حس نمی کند؟

رهبر شیعیان ترکیه با اشاره به بمباران ادلب توسط امریکا گفت: جانیانی از ترکیه نیز با حضور در صف داعش و النصره در آدلب اسم ملت اصیل ترکیه را لکه دار می کنند، اگر تو اعلان برائت نکنی کار به اینجا می کشد! ما به عنوان یک شهروند ترکیه که با پرداخت مالیات رئیس سازمان دیانت را در مقامش قرار داده ایم و به عنوان جمعی از فرهیختگان این ملت نجیب می پرسیم : به چه علت سکوت کرده اید؟ آیا به آن جانیان ترحّم می کنید؟ سبب این سکوت چیست؟

اوزگوندوز در پایان سخنانش دعا کرد؛ خداوند تمامی کسانی که به نام مذهب و قومیت بین مسلمین تفرقه افکنی می کنند را نابود کند.