«آیدین سلسبیلی» و خلق سه‌بعدی اسطوره‌های شاهنامه

۶ مهر, ۱۳۹۴
«آیدین سلسبیلی» و خلق سه‌بعدی اسطوره‌های شاهنامه

که مورد توجه اهالی هنر و فرهنگ قرار گرفته است. به گزارش «امرداد» تکنیک اجرای این آثار به روش سه بعدی و واقع‌نمایانه است و با دید دراز مدت و استفاده در رسانه‌های گوناگونی چون  انتشار کتاب، مجسمه، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای تهیه شده است.
در این تکنیک بعد از پایان مرحله تحقیقات که شامل مکاشفه در متن اشعار شاهنامه، متون معتبر مربوط، اشیا و نقوش کهن، تصاویر خلق شده تا به امروز و دیگر موارد است، نخستین طراحی‌ها  برای شخصیت‌ها و مکان‌ها و ابزار مربوطه انجام گرفته است. سپس با استفاده از طرح های نخست مدل‌های سه بعدی ساخته می‌شوند که از نظر تکنیکی و فنی این ویژگی را دارند که در پوزیشن‌های گوناگون در تصاویر ثابت یا متحرک استفاده شوند و تصاویر گوناگونی را بیافرینند. تکمیل روند اجرای این اثر با انجام مراحل گرافیکی و چاپ کتاب انجام شده است.
در نمایشگاهی که به مدت یک هفته در خانه‌ی هنرمندان ایران، نگارخانه پاییز برپاست، تصاویر منتخب از شخصیت‌های داستان‌های شاهنامه  و همچنین تندیسی از پهلوان نامدار شاهنامه (رستم) نیز برای بازدید هنردوستان به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه با رویکرد معرفی و آشنا کردن بیشتر مخاطبان به‌ویژه نوجوانان و جوانان با شاهنامه برپا شده است.