گسترش حضور اسرائیلی‌ها در باکو
شرکت دولتی آب اسرائیل اقتصاد آب باکو را طراحی می‌کند

۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۱
شرکت دولتی آب اسرائیل اقتصاد آب باکو را طراحی می‌کند

شرکت دولتی آب اسرائیل موسوم به مرکوروت با شرکت آب باکو توافق‌نامه‌ای را به امضاء رسانده است که مطابق آن، مرکوروت در مدیریت و مشاوره در بخش کشاورزی در جمهوری آذربایجان سهیم می‌شود.

به گزارش اورشلیم پست، مرکوروت قرار است برنامه کلانی در بخش آب برای کشاورزی در حکومت باکو را به ارزش چندین میلیون دلار طراحی و پیاده کند به عنوان مقدمه‌ای برای برنامه‌های بزرگتر.

بنا به اعلام مرکوروت، پیش‌بینی می‌شود که این برنامه دست‌کم ۳۰ سال زمان ببرد.

با آنکه باکو بر سرزمینی پرآب و حاصل‌خیز حکومت می‌کند، گفته می‌شود که برخی مناطق این سرزمین سالانه از هدررفت و تبخیر یک میلیارد متر مکعب آب رنج می‌برد. بنا به آنچه اعلام شده است، شرکت دولتی آب اسرائیل قرار است به حل این مشکل کمک کند.

بنا به گزارش اورشلیم پست، مدیرعامل مرکوروت طی بازدید از باکو، بازار باکو را بسیار مهم ارزیابی کرده و گفته نه تنها در سطح همکاری تجاری، بلکه در سطح تمام فعالیت‌ها در گسترهٔ سرزمینی می‌توان با باکو همکاری کرد. بدین منظور، مرکوروت در نظر دارد تا دفتری در باکو مستقر کند.

این توافق‌نامه میان مرکوروت و حکومت باکو سومین توافقی است که شرکت دولتی آب اسرائیل در سال گذشته منعقد کرده است. پیش از این، مرکوروت قراردادهای مشابهی با اردن و بحرین منعقد کرده بود.