عضو شورای شهر تبریز فاش کرد
طرح مسائل قومی در شورای شهر برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی شهرداری تبریز

۲۱ اسفند, ۱۴۰۲
طرح مسائل قومی در شورای شهر برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی شهرداری تبریز
فریدون بابایی اقدم، عضو شورای شهر تبریز در واکنش به حواشی اخیر شورای شهر تبریز و سخنان مطرح شده توسط حجت‌الاسلام برگی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
چند صباحی است که صحن شورای اسلامی شهر تبریز، در سایه‌ی سکوت سنگین متولیان  تبدیل به مضحکه‌ی عموم گردیده است. صحن مقدسی که هر جلسه‌اش با طرح واژه‌های عجیب و غریب و غیرمتعارف از جنس اتهام‌زنی، هتاکی، پرده‌دری، بی‌نزاکتی و در روزهای اخیر عوام‌فریبی قومیّتی، موجباتِ تمسخر، فحاشی و اهانت شهروندان تبریزی و حتی هموطنان سایر شهرهای کشور را خطاب به اعضای شورای شهر تبریز و بعضاً حتی نهاد مدنی شورا فراهم آورده است.
طرح اینکه یکی از اعضای شورای شهر تبریز، تابعیت افغانی دارد، فارغ از تهییج و تحریک مردم، سوژه جدیدی را برای کشف کیستی آن در اختیار اصحاب رسانه قرار داده است، اینجانب بعد از جلسه پر از توهین و اهانت ۷ بهمن ماه [۱۴۰۲ خورشیدی] درخصوص بی‌کفایتی شهردار در مدیریت برف ۱۵ سانتی‌متری چهارشنبه ۴ بهمن ماه [۱۴۰۲ خورشیدی]، نامه‌ای را حسب ماده ۹۲ قانون شوراها، با مستندات کامل درخصوص رسیدگی به رفتارهای دون شأن شورایی سه نفر از همکاران شورای شهر به فرمانداری تحویل دادم، لیکن تا این تاریخ به هر دلیلی، هیچ‌گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.  از استاندار ، خواهشمندم به عنوان رییس هیئت حل اختلاف در اسرع وقت نسبت به فضای مسموم صحن شورا و حواشی پررنگ‌تر از متن آن، دستورات مقتضی را صادر فرمایند.
چند صباحی است که صحن شورای اسلامی شهر تبریز در سایه رفتارهای خلاف شئون اعضای شورا، تبدیل به مضحکه‌ی عموم گردیده است. صحن مقدسی که هر جلسه‌اش با طرح واژه‌های عجیب و غریب و غیرمتعارف از جنس اتهام‌زنی، هتاکی، پرده‌دری، بی‌نزاکتی و در روزهای اخیر عوام‌فریبی قومیّتی، موجباتِ تمسخر، فحاشی و اهانت شهروندان تبریزی و حتی هموطنان سایر شهرهای کشور را خطاب به اعضای شورای شهر تبریز و بعضاً حتی نهاد مدنی شورا فراهم آورده است.
بابایی اقدم در پایان یادداشت خود اشاره کرد که بهتر است برای پایان دادن به سوژه های انحرافی، از سوی برخی رسانه ها و اشخاص، همو را افغانی فرض کنند تا «تا سوژه‌های مهمتری همچون حفظ جان صدها هزار نفر حاشیه‌نشین تبریزی در معرض خطر زلزله و… در صدر الویت‌های‌مان قرار گیرد». (پایان نقل قول)
لازم به یادآوری است پس از اعتراض برخی اعضای شورا به مدیریت شهردار تبریز در بحران بارندگی برف ماه گذشته، برخی از اشخاص نزدیک به وی، جهت منحرف کردن اهداف شورا و سرپوش گذاشتن بر بحران نظم شهری، مسائل قومی افغانستان و انتخابات ارومیه را وارد مذاکرات کردند تا با جنجال آفرینی خبری، مانع ادامه بحث در خصوص سوال برخی اعضا از شهردار شوند.