شبکه بعثی در خوزستان استراتژی «نفوذ» را در دستور کار دارد!

۲۴ خرداد, ۱۳۹۵
شبکه بعثی در خوزستان استراتژی «نفوذ» را در دستور کار دارد!

نماینده شادگان به دستیاری یک تیم از فعالان سیاسی قومیت‌گرای استان خوزستان مساله تغییر نام‌های تاریخی ناحیه را به نام های «بعثی» مطرح کرد.

به گزارش آذریها، همانطور که قبلا اشاره شده است (+اینجا) مساله تغییر نام‌های جغرافیای خوزستان ریشه در سازمان تبلیغاتی حزب بعث دارد که ظاهرا بقیه السیف آن هنوز در استان خوزستان باقی مانده و به «فعالیت شبکه ای» در عرصه سیاست، رسانه و با کارویژه «نفوذ» می پردازد. این شبکه که با واسطه «یوسف عزیزی بنی طرف» به شیخ نشین‌ها وصل است سعی دارد از طریق کار مخفی و با پوشش خبرنگاری آمال سیاسی خود را هدایت کند. یوسف عزیزی بنی‌طرف روزنامه نگار پیشین روزنامه « همشهری» در تهران بود و برخی از عوامل بعثی را به این نهاد نفوذ داد. «محمد حزبایی زاده» و تیم وی در نمایندگی همشهری استان خوزستان میراث فعالیت بنی طرف در همشهری هستند و تلاش دارند با رویکردی نرم و حق به جانب به فعال کردن «گسل‌های قومی» در منطقه بپدازند و به مساله سازی و چالش افزایی  با رویکرد فعال کردن گسل قومی عرب دامن بزنند، البته این شبکه این بار فریب مسئولان استان و استفاده از ظرفیت آنها را نیز در دستور کار قرار داده است. این رویکرد پس از ان اتخاد شد که گروهی از عناصر تجزیه طلب در اردیبهشت 1395 در کویت طی یک سمینار گردهم آمدند.

حزباوی‌زاده مدیر روزنامه «همسایه‌ها» در اهواز بود که در بمب‌گذرایهای 1384 از تروریست‌ها (که آنها نیز قائل به تغییر نام سوسنگرد،خرمشهر، شادگان، آبادان و غیره بودند) حمایت سیاسی و رسانه ای کرده و در نتیجه این اقدام نشریه مزبور توقیف گردید اما بعد در پوشش نمایندگی روزنامه همشهری به فعالیت پرداخت. کسانی مانند « قاسم آل کثیر و رسول عودزاده» زیر سایه این شبکه خبری به فعالیت های خود می پردازند و اخبار تولید شده توسط آنها بلافاصله در العربیه فارسی رله می شود.

با فرار بنی طرف از ایران و آغاز فعالیت وی در بخش فارسیِ « العربیه » پوشش خبری اخبار و فعالیت های تولید شده توسط همین شبکه در این رسانه «سعودی» تامین شد. این رسانه با کمک همین شبکه داخلی به «سیاه نمایی» از اوضاع داخل ایران به ویژه خوزستان می پردازد و اخبار درج شده توسط این عوامل در رسانه های داخلی به عنوان “منبع خبری” دستمایه تبلیغات ضد ایرانی قرار می‌گیرد. برای نمونه در تاریخ 23 خرداد یک خبر کوتاه در روزنامه اعتماد توسط این عوامل و با تیتر « سوسنگرد خفاجیه می شود» به انتشار رسید. بلافاصله وب سایت العربیه با منبع قرار دادن این خبر در اعتماد، به انتشار اکاذیب علیه کشور پرداختند. روز بعد ، روزنامه اعتماد خبر مزبور را رسما تکذیب کرد. (+اینجا)

شعارهای تند سیاسی و قومی کردن اعتراضات محیط زیستی و بحث ریزگردها در مقابل استانداری خوزستان نیز توسط همین شبکه سازماندهی شد که در پوشش خبرنگار به تجمع شهروندان آمده و با سردادن شعارهای افراطی اقدام به تهیه یک مستند و انتشار آن در تلویزیون العربیه کردند.

جالب اینجا است که این شبکه نفوذ یک سر در سرویس های امنیتی عربستان دارد -که این رابطه توسط افرادی مانند بنی طرف تامین می شود- و یک سر در نهادهای حکومتی و معتبر استان و سعی دارد از طریق دیدار با شخصیت های سیاسی، نمایندگان مجلس و مسئولین استان به «اثرگذاری» بپردازد.

آیا مصداق بهتری برای «نفوذ» وجود دارد؟ آیا تلاش تغییر نامهای جغرافیای استان بر اساس الگوها و آرمانهای حزب بعث خیانت نیست؟

برخی از حضرات استدلال کرده اند که چون ساکنان این نواحی مانند سوسنگرد اکثرا عرب‌زبان هستند پس انتخاب نام عربی حق آنها است. در پاسخ به این سفسطه آشکار باید گفت، آیا آن زمان که صدام با تانک و موشک به کشور تجاوز کرد و همین شهرها را اشغال نمود، آیا همه ملت ایران از خراسان، آذربایجان و اصفهان نبودند که برای دفاع خاک و ناموس مردم آنجا به خرمشهر و سوسنگرد و هویزه آمده بودند؟ چطور زمانی که نیاز به دفاع از عرض و ناموس در برابر صدامیان بود، کسی این ادعا را نمی کرد که مردم این شهرا خودشان باید از خاکشان دفاع کنند یا کسی ادعا نکرد ظرفیت مردم این منطقه برای دفاع در برابر صدام کافی است! اما امروز که زمان صلح است عده ای معلوم الحال پس از هشت سال جنگ که تلاش شد، خرمشهر و سوسنگرد، محمره و خفاجیه نشود، به آرمانهای بعثی بازگشته اند!

شاید همین شبکه فردا مدعی نام مجعول برای خلیج فارس نیز باشد که در صورت عدم برخورد و از موضع اقتدار با این باند، این گستاخی را نیز به زودی مرتکب خواهد شد، اما باید در برابر این صحنه آرایی ها و تسلیم شد؟ هرگز. ملت ایران ذره ای از ارزشها و حافظه تاریخی

نمونه ای از تبلیغات ضد ایرانی تلویزیون العربیه

خود کوتاه نخواهد اما و در برابر «شبکه نفوذ بعثی» با هر صحنه آرایی تسلیم نخواهد شد.

 

اما ، در چنین وضعی معصومانه ترین اتهامی که میتوان متوجه «حامیان»  این افراد دانست، تشویش اذهان عمومی است.

خود این شبکه نیز به صورت آشکار علیه امنیت ملی اقدام کرده است و با پیشبرد «نرم» اهدافی که دشمن بعثی نتوانست از طریق سخت به کشور ما تحمیل کند، استقلال و حاکمیت ملی کشور را به مخاطره انداخته است و به ارزشهای جنگ و شهداء دهن کجی کرده است.

مقام معظم رهبری بارها در اظهارات خود تاکید کرده اند که «مسئولان با ادبیات دشمن صحبت نکنند» و همچنین مراقب «نفوذ» عوامل دشمن باشند. بنابراین مسئولان استانی که با تجزیه طلبان بعثی هم‌نشینیِ تایید آمیز دارند، باید بیش از پیش مراقب رفتار و انتخاب‌های خود بوده و در نظر بگیرند که کرسی‌ها یا عنوان‌های سیاسی نه برای کسی معصومیت می‌آورد، نه مصونیت.

این اقدامات و انتشار تصویر دیدار با برخی چهره های معتبر استانی اتفاقا نه تنها کمکی به شبکه بعثی فعال در خوزستان نمیکند بلکه سندی محکمه پسند و نشان دهنده تلاش باند مزبور در راستای استراتژی نفوذ محسوب می شود.