چالشزایی امنیتی برای ایران در آستانه «اربیعن حسینی»

۱۹ آبان, ۱۳۹۴
چالشزایی امنیتی برای ایران در آستانه «اربیعن حسینی»

گزارش «آذری‌ها» ظهور آشوب‌طلبی و اعتراضات یا پارچه نوشته‌های غیرمتعارف به ویژه با عناوین انگلیسی و مضمون «ستم،ظلم و نژادپرستی» در همین راستا قابل ارزیابی است.

این تصاویر و عکس‌ها در رسانه‌های بین المللی بازتاب پیدا کرده و از طریق رسانه‌هایی که با سرمایه خاندان «آل سعود» اداره می‌شوند تحت عنوان «حقایق ایران» به افکار عمومی عرضه می‌گردد. آیا تجمع 100- 200 تن از نفرت پراکنان قومی و با شعارهای زننده‌ای که فقط در ظاهر به فیتیله اعتراض می‌کنند بدتر از نفس برنامه فیتیله نیست؟

این پلاکاردهای مشکوک سعی دارند چه چیزی را به جهان القاء کنند یا چه هزینه‌ای به کشور تحمیل نمایند؟

این حاشیه‌سازی و آشوب طلبی اگر  با مماشات و سهل انگاری نیروی انتظامی، حراست دانشگاه‌ها و استانداری‌ها همراه شود ممکن است موفقیت‌های دولت در ماه‌های اخیر را زیر سایه ببرد و از همه مهم‌تر برنامه‌های باشکوه اربعین حسینی را تحت تاثیر قرار دهد که مهم‌ترین هدف تکفیری‌ها و آل‌سعود است.

عده‌ای از طرفداران آیت الله شیرازی نیز در روزهای گذشته به بهانه‌ای واهی در برابر نمایندگی‌های سیاسی ایران در عراق تجمع کرده‌ و وانمود کرده‌اند که ایران نسبت به برخی از مراجع شیعه بی مهری می‌کند.

چنین اخباری در بین شیعیان بحرین، عربستان، کویت، ترکیه و عراق تصویری نامطلوب از ایران ارائه می‌دهد و در کنار اخبار داخلی ایران اعتبار کشور را می‌کاهد و در نهایت نسبت به برنامه اربعین حسینی که به هر حال به نام ایران تمام شده است، دلسرد می‌کند.

از همین رو باید گفت که پلاکاردهای و شعارهای زننده و زشت اخیر که مصداق «نفرت پراکنی» است به اهداف کشورهای متخاصم مانند عربستان و اسرائیل خدمت می‌کنند و در راستای منافع ملی و ناحیه ای ما نیست. متاسفانه هنوز خبری از برخورد قاطع با ایران پلاکاردها و شعار در دست نیست.