سرلشکر صفوی: آمریکا به دنبال ایجاد ناامنی در شرق کشور است

۱۲ آبان, ۱۳۹۵
سرلشکر صفوی: آمریکا به دنبال ایجاد ناامنی در شرق کشور است

 دستیار ویژه فرمانده کل قوا در امور نظامی گفت: امروز آمریکا به دنبال توسعه پایگاه‌های نظامی و ایجاد ناامنی در شرق و جنوب شرق ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مراسم افتتاحیه نهمین کنگره انجمن ژئوپلتیک ایران و نخستین همایش جغرافیا و برنامه‌ریزی منطقه‌ای ایران صبح امروز با حضور سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی، دستیار ویژه فرمانده کل قوا در امور نظامی و پروفسور پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران در تالار “امام رضا(ع)” دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

رحیم‌صفوی در این مراسم اظهار داشت: امروز بررسی آخرین وضعیت ژئوپلتیکی جهان و منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و ضرورت دارد اساتید دانشگاه‌ها در رشته جغرافیای سیاسی تمرکز علمی ویژه‌ای روی این بحث داشته باشند و آخرین وضعیت دقیق ژئوپلتیکی دنیا را به اطلاع مسئولان سیاسی کشور برسانند.

دستیار ویژه فرمانده کل قوا در امور نظامی گفت: اطلاع از روند تغییرات وضعیت ژئوپلتیکی دنیا می‌تواند به تشخیص صحیح راهبرد دشمن کمک کند و تنها در صورت تشخیص دقیق راهبرد دشمن است که می‌توانیم راهبرد صحیحی برای کشور تبیین کنیم.

وی تاکید کرد: امروز ناتو و آمریکا به دنبال توسعه پایگاه‌های نظامی و ایجاد ناامنی در شرق و جنوب شرق ایران اسلامی است.

عیسی ابراهیم‌زاده نیز در این مراسم اظهار داشت: این همایش با همکاری 2 انجمن ژئوپولیتیک ایران و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی مناطق مرزی ایران در حال برگزاری است.

دبیر نخستین همایش جغرافیا و برنامه‌ریزی منطقه‌ای ایران گفت: ارائه استعدادها، توانمندی‌ها و موقعیت‌های ویژه ژئوپولیتیک جنوب شرق ایران، ارائه موقعیت ویژه ترانزیت جنوب شرق، تعاملات با کشورهای حوزه شبه قاره هند در حوزه خلیج فارس و دریای عمان با آسیای مرکزی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی بیان کرد: از مجموع مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش 254 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است که 50 مقاله برگزیده از میان آنها امروز و فردا در دو نوبت صبح و عصر به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نهمین کنگره انجمن ژئوپلتیک ایران و نخستین همایش جغرافیا و برنامه‌ریزی منطقه‌ای ایران توسط قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه و دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.