آذرتاج: نتانیاهو در سال جاری به باکو سفر خواهد کرد

۸ خرداد, ۱۳۹۵
آذرتاج: نتانیاهو در سال جاری به باکو سفر خواهد کرد

جمهوری آذربایجان، نتانیاهو در این پیام نوشت : « اسراییل به مناسباتش با جمهوری آذربایجان ارزش والایی می دهد. طی 24 سال برقراری روابط دیپلماتیک، مناسبات مستحکم و همکاری استراتژیک مبتنی بر  دوستی و برادری ایجاد کرده ایم. تحت رهبری شما، مناسبات میان دو کشور به سطح جدیدی ارتقاء یافته است. امیدوارم همانطور که توافق کرده ایم، امسال بتوانیم در آذربایجان دیدار کنیم.»
همچنین خبرگزاری آذرتاج از برگزاری چند مراسم مشترک ویژه روز 28 مه و «روز استقلال اسراییل» در اسراییل خبر داد.
در تل آویو، نمایشگاه آثار چهل تن از نقاشان و مجسمه سازان اسراییلی که آثارشان مستقیما در ارتباط با آذربایجان است، تشکیل شد.
همچنین در سالن فرهنگی شهر «نشر» Nesher ، مراسم کنسرت به مناسبات روز ملی دو کشور برگزار شد که این مراسم روح حاکم بر روز ملی جمهوری آذربایجان و اسراییل را در خود منعکس می کرد و موسیقی ها و رقص های هر دو کشور به اجرا درآمد.
روبرت ایلاتوف، نماینده کنست، آوی بینامو، شهردار شهر « نشر» ، امین چایکووسکی، مدیر اداره جذب یهودیان این شهر ، لئو اسپیواک، مدیر جمعیت دوستی آذربایجان-اسراییل « AzIz» به عنوان میهمان افتخاری این مراسم، سخنرانی و تاکید کردند که دوستی ملت ها، تساهل، صلح و امنیت و آسایش ، اصول اساسی اسراییل و آذربایجان  است.
همچنین خبرگزاری ترند به نقل از «کمیته دولتی امور دیاسپورا» جمهوری آذربایجان گزارش داد سخنرانان تاکید کردند که برغم سیاست های کشورهای همسایه، ما می خواهیم در جوامع دموکراتیک و متساهل زندگی کنیم و با استفاده از تمامی امکانات، این فضا را حفظ خواهیم کرد.

پس از بخش رسمی این مراسم، موسیقی هایی به زبان های عبری، انگلیسی، روسی ، آذربایجانی ، فرانسوی و ترکی اجرا شد و در این مراسم، گروه های موسیقی و رقص متشکل از یهودیانی که از جمهوری آذربایجان مهاجرت کرده اند، به اجرای برنامه پرداختند