تشکیلات آزادی قره باغ، در اسراییل نمایندگی دایر کرد

۲۶ آذر, ۱۳۹۸
تشکیلات آزادی قره باغ، در اسراییل نمایندگی دایر کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مدراتور در باکو، مراسم تاسیس نمایندگی این سازمان در اسراییل با حضور 22 نفر برگزار و گرمان حسین اف به ریاست این نمایندگی برگزیده شد.

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها سازمان آزادی قراباغ به ریاست عاکف نقی، با تاسیس نمایندگی در اسراییل، عملا موجودیت این کشور را به رسمیت شناخت.

بر اساس گزارش های منتشر شده گرمان حسین اف به عنوان رزمنده جنگ قراباغ و وطن پرست مقید و شخصیت اجتماعی معرفی شده و افزوده شده است که هم نژادانی که از جمهوری آذربایجان به اسراییل رفته اند و «افراد محلی» در نمایندگی سازمان آزادی قراباغ در اسراییل عضویت دارند. به نظر می رسد منظور از افراد محلی، شهروندان اسرائیلی هستند.

مدراتور افزوده است سازمان آزادی قراباغ علاوه بر اسراییل در ترکیه و روسیه و ایران و گرجستان و برخی از کشورهای اروپایی نماینده فعال دارد.

سازمان آزادی قراباغ، فعالیت های متعددی در ایران به ویژه استان های شمالغرب داشته و با برخی دستگاهها دیدارهایی ترتیب داده بود. همچنین سال گذشته اجلاس این نشست در اردبیل و زنجان و با وجود مخالفت وزارت امورخارجه و برخی نهادهای امنیتی برگزار شد.

اعضای این سازمان ظاهرا برای فریب نیروها و افراد ساده لوح در ایران، استدلال می‌کردند، همانطور که فلسطین به اشغال صهیونیست‌ها در آمده است، قراباغ نیز به اشغال ارامنه درآمده و جمهوری اسلامی ایران باید با همان منطق از آزادی قراباغ حمایت کند. اکنون همان سازمان در اسرائیل و تحت حمایت رژیم اسرائیلی نمایندگی دائمی دایر کرده و اهالی بومی(!) را به عضویت در می آورد.

این اولین بار نیست که عناصر تحت نفوذ اسرائیل در جمهوری آذربایجان سعی در فریب مقامات و نهادهای ایرانی و استفاده از ظرفیت های ایران در راستای پروژه های اسرائیلی می کنند.

به طور سنتی جمهوری آذربایجان از ظرفیت های ایران برای تبلیغ “فاجعه خوجالی” بهره برداری می کند که  اساسا کار فکری و تبلیغاتی آن در دست اسراییلی ها بوده و  افرادی مانند آریه گوت ، رییس نمایندگی مرکز چندفرهنگ گرایی باکو در اسراییل، کار تولید فکر از جمله نوشتن رمان درباره “فاجعه خوجالی” را  طراحی و هدایت می کنند و متاسفانه در سال های اخیر بطور غیرمستقیم از ظرفیت های ایران نیز در این زمینه استفاده شده است.  برخی افراد ناآگاه هم  از زاویه انسان دوستی و بدون داشتن اطلاع دقیق از کم و کیف فاجعه خوجالی و مقصر بودن برخی جنایتکاران رژیم باکو در آن،راه را برای استفاده از ظرفیت های ایران از جمله دایر کردن نمایشگاه در تهران باز کرده اند.

یکی از محورهای سیاست باکو در قبال ایران عادی کردن مناسبات نزدیک و ویژه جمهوری آذربایجان با اسراییل در نظر مقامات ایرانی است. به گونه ای که  در جشنواره ها و مسابقات موسیقی و به اصطلاح فرهنگی در باکو و همچنین نمایشگاه های اقتصادی و تجاری و فناوری ارتباطات و….  ، نام اسراییل و ایران به عنوان شرکت کننده این برنامه ها در کنار هم اعلام می شود تا درباره حضور گسترده اسراییل در جمهوری آذربایجان حساسیت زدایی شود.

به نظر می رسد، تشکیلات آزادی قره باغ تجربه ای جدید از چنین همکاری هایی نیابتی است که باکو به صورت نامحسوس پی گیری می‌کند.