یک فعال تجزیه طلب: امید تقریب هر چه بیشتر بین هویت‌طلبان و اداره کل اطلاعات را داریم

۲ تیر, ۱۳۹۵
یک فعال تجزیه طلب: امید تقریب هر چه بیشتر بین هویت‌طلبان و اداره کل اطلاعات را داریم

یک فعال تجزیه طلب در تبریز که زیر سایه چتر امنیتی به فعالیت آزادانه علیه استقلال و تمامیت ارضی کشور می‌پردازد، ضمن انتقاد از دستگیری چند فعال تجزیه طلب دیگر وابسته به باند « گامو» که خبر آن روز گذشته از سوی رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی اعلام شد، بیان داشت که به دلیل اظهارات مدیرکل اداره اطلاعات تبریز در هفته های گذشته مبنی بر آزاد بودن فعالیت سیاسی برای قوم‌گرایان ( به گفته وی هویت طلبان) انتظار می‌رفت « تقریب » بیشتری بین فعالان قومی و « نظام» ( ظاهرا منظور اداره اطلاعات تبریز ) صورت بگیرد. این عنصر قومی در ادامه یادداشت خود می نویسد:  

« مسئله ای که امروز طرح شد یک نگرانی عمیق در ذهن ما ایجاد کرد که مبادا مسئولین محترم به جای تلطیف مسئله، نتیجه بازجویی های متهمین در شرایط  بعضا  تحت فشار اداره محترم اطلاعات را که انصافا اغلب نیروهایش را بچه های مخلص تشکیل می دهند مورد استناد قرار داده و چند جوان را با اتهامات کذایی که خود ما نیز  بارها به ناحق به این اتهامات متهم شده ایم محکوم نموده و موجب تنش بیشتر شوند».

به نظر می‌رسد اظهارات نسجیده برخی مسئولان استان، بدخواهان و وطن‌فروشان را در گفتار گستاخ‌تر و در رفتار نسبت به وحدت ملی کشور دلیرتر کرده است که تا این اندازه طلبکارانه و از موضع بالا با خود همین مقامات امنیتی و قضایی مخاطب می شوند. در گذشته جنس برخورد با شیادانی چون عظیم قدیم به نحوی نبود که وی جرات مورد توجه قرار گرفتن را داشته باشد تا چه رسد شانتاژ و تهدید مقامات امنیتی!!

برخوردهای منفعلانه و از موضع ضعف ( و نه اقتدار ) با این دسته از «شیادان» باعث شده است که آنها هر روز با لحن تحقیرآمیزتری با عالی ترین مراجع و مقامات قضایی، اداری و امنیتی صحبت کنند و در نتیجه اعتبار دولت و مسند حکومت را این چنین به سخره بگیرند تا جایی در سفرهای استانی رئیس جمهوری جرات تهدید دکتر روحانی را داشته باشند.

هنوز کسی از مسئولان در خصوص جولان مجرمین امنیتی مانند حامد ایمان، حسن ارک، عظیمی قدیم عناصر وابسته به «حزب (به اصطلاح) اراده ملت ایران» در فضای سیاسی و مطبوعاتی استان، توضیح نداده است اما پر واضح است که رانتی متفاوت‌تر از سایر گروههای سیاسی (حتی گروه های نزدیک به نظام) برای این عده باز شده است که به آنها اجازه فعالیت آزادانه و تبلیغ علیه مبانی وحدت ملت ایران را میدهد.

صدور احکام مضحک «چند ماهه با دوره های تعلیقی چند ساله» برای مقدمین علیه امنیت ملی، این شائبه را به وجود آورده است که ممکن است عده ای در داخل نسبت به فعالیت جریان قوم‌گرا چراغ سبز نشان داده باشند.