برگزاری عزاداری حسینی یکبار دیگر در باکو ممنوع شد

۱۴ مهر, ۱۳۹۵
برگزاری عزاداری حسینی یکبار دیگر در باکو ممنوع شد

 دولت جمهوری باکو برگزاری مجالس عزاداری حسینی در منازل را ممنوع کرد. به گزارش وب سایت خبری تحلیلی آذریها به نقل از سایت اسلا- آذری در باکو، مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی تاکید کرد : «در ماه محرم ، آیین های دینی صرفا باید در  مساجد برگزار شوند و برگزاری مجالس در منازل و خیابان ها غیرقانونی است.»
، مبارز قربانلی گفت : « با تغییرات در قانون آزادی اعتقادات دینی، این موارد ممنوع است. »
مبارز قربانلی گفت : « تمامی برنامه های دینی باید در داخل مساجد و محیط آن برگزار شوند. همچنین نمی توان نمادهای دینی مختلف را به نمایش گذاشت. این باید در داخل مساجد باشد. »
رییس کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان تاکید کرد : « اطمینان دارم که همه به این قانون عمل خواهند کرد. ما در این باره ، توضیحات گسترده ای داده ایم.  به همراه الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز به لنکران سفر خواهیم کرد و در آنجا این مسایل را بطور مبسوط بررسی خواهیم کرد. شورای قضات اداره مسلمانان قفقاز نیز فتوا داده است که در اجرایی آیین های دینی باید به قوانین عمل شود. همچنین اجرای آیین های دینی باید براساس تقویم اداره مسلمانان قفقاز باشد. شعبات کمیته دولتی امور گروه های دینی در مناطق مختلف در این خصوص بازرسی های لازم را انجام خواهند داد و در خصوص هرگونه نقض مقررات تدابیر مقتضی اتخاذ خواهد شد. »

مبارزه قربانلی بهار سال جاری به همراه یک هیات و به دعوت رئیس سازمان ارتباطات به تبریز سفر کرده و با مقامات استانداری و امام جمعه دیدارهای مفصلی داشت.

ممنوعیت برگزاری مراسم و آیین های دینی در جمهوری باکو در حالی به صورت رسمی و سیستماتیک محدوده شده است که تمام مساجد این کشور در سالهای اخیر از طریق دوربین های مدار بسته و نیز انتصاب امامان جماعت وابسته به دولت به صورت پلیسی کنترل می شوند.