دو تن از همکاران سایت آذریها، در صدر برندگان جایزه فارابی در رشته علوم انسانی

۲ بهمن, ۱۳۹۶
دو تن از همکاران سایت آذریها، در صدر برندگان جایزه فارابی در رشته علوم انسانی

نهمین جشنواره بین المللی فارابی با اعلام برترین پژوهشگران و دانشمندان ایرانی و خارجی در رشته های مختلف به پایان رسید. در این میان نام دو تن از بهترین نویسندگان سایت خبری- تحلیلی آذریها نیز در میان برندگان این جوایز دیده میشود.

سایت آذریها این افتخار را داشته که از ابتدا با نویسندگان و تحلیل‌گران ارشد و دانشمند در زمینه موضوعاتی که رئوس آن در بخش «درباره ما» ذکر شده است همکاری کند.

سردبیری «آذری‌ها» همشه تاکید داشته است که برای نگاه به مسایل زبانی، قومی و ملی نیازمند رویکرد عالمانه و به دور از جنجال و احساسات، مبتنی بر منافع ملی کشور هستیم از همین رو همواره تلاش کرده ایم که بهترین نیروها را برای همکاری و استفاده از دیدگاههایشان دعوت به همکاری کنیم. اهدای جایزه فارابی از سوی دولت و رئیس جمهور کشور به عزیزانی که سالها در این مجموعه کوشش کرده اند، نشانی دیگر بر حقانیت رویکردهای علمی سایت تحلیلی آذریها است.

در شش سال گذشته بسیاری از اساتید دانشگاه، روزنامه نگاران برجسته و دیپلمات های خبره در حال همکاری و مشاوره به مجموعه سایت هستند که همکاری با آنها باعث استحکام دیدگاه شده و زمینه ای متین برای اثرگذاری در روندهای فکری و سیاسی ناحیه و کشور را فراهم آورده است.

 مرور زمان نیز نشان داد که رویکرد منطقی و متعادل «سایت آذری‌ها» در بررسی موضوعات داخلی و بین المللی کارگشا بوده است. از آغاز فعالیت شش ساله سایت، تلاش نمودیم که به صورت آهسته و پیوسته و به دور از هیجان‌زدگی، جناح بندی ها و حاشیه ها مسایل را بررسی و تا جای ممکن، اشتباهات رسانه ای را به حداقل برسانیم.

در سال جاری این افتخار را داشتیم که دو تن از بهترین مشاوران و نویسندگان آذری‌ها، در صدر عالمان علوم انسانی قرار گرفته و از سوی جشنواره معتبر فارابی و شخص رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گیرند.

در نهمین جشنواره بین المللی فارابی- 1396 ، علاوه بر دکتر سیدجواد طباطبایی که سالها است افتخار بهره مندی از نوشته های مختلف ایشان را ( مقالات ، سخنرانی‌ها و…) داشته ایم،  جناب دکتر بهزاد عطارزاده نیز در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل شایسته تقدیر دانسته شده اند. در سالهای گذشته مطالب وزینی به قلم دکتر عطارزاده در سایت منتشر شده است.

سردبیری سایت آذریها این موفقیت را به هر دوی این عزیزان شادباش گفته و یکبار دیگر از حضور همه استادان و تحلیل‌گران که بدون چشمداشت مادی و صرفا بر اساس دغدغه های مدنی در حال همکاری هستند، سپاسگزاری میکند.